
6代目RAV4、世界初公開。クロスオーバーSUVというジャンルを開拓し、世界中にクルマの楽しさを提供してきたRAV4が、Areneも取り入れ、さらに進化した。(数字は開発中のもの)
都市派でありながらアウトドア
新たな選択肢は、新たな可能性を生み出します。
And with new choice, came new opportunity.
人里離れた未開の地に冒険できるようになり、いろんな荷物をどこへでも持ち運べるようになり、自分らしく、やりたいことができるようになったのです。
The opportunity to go to new places...The opportunity to take all your stuff...And the opportunity to express your own personality in the process.
必要と思っていなかったことが、突然、暮らしに欠かせなくなる。優れた発明とはそういうものです。
Now, many of the best inventions are things that you never imagined you needed...until suddenly they became an indispensable part of life...
クロスオーバーSUVの先駆者として、RAV4はクルマの常識を変え、普段使いのクルマに憧れと楽しさを創り出したのです。
In pioneering the crossover segment, RAV4 shifted the epicenter of the automotive industry...bringing aspiration and fun to the “daily driver”.

初代RAV4は都市派でありつつ、アウトドアも自由に楽しめました。
The 1st generation was streetwise...but ready for the outdoors...
小さいにも関わらず、広々しているので多目的に使え、強烈な個性がありつつ、親しみやすかったのです。
It was small...but spacious and versatile...It had a strong character...but was friendly and approachable.
最初はニッチな商品でした。
It started off as a niche product...
でも2代目、3代目が登場する頃には、世界中の人たちがRAV4を受け入れてくれたのです。
But by the time the second and third generations came along, people all over the world had embraced the RAV4.

オーストラリアからアフリカ、ブルガリアからボリビアまで…。この30年間、RAV4は我々の想像以上の存在になっていったのです。
From Australia to Africa, from Bulgaria to Bolivia...Over the last 30 years, it’s taken on a life of its own.
赤ちゃんが生まれる瞬間や、さらには結婚のキッカケまで。転職後の新たな人生に。はたまた92歳になっても人生を楽しめること。
From the very beginning of life...To the start of a life together...To new chapters in your professional life...Or cherishing the 92nd year of life.
結局のところ、Life is an Adventure、人生は冒険なのです。
What it all comes down to...Is that...Life...is an adventure.
その冒険をより素晴らしいものにし、多くの人に楽しんでもらう。それこそが私たちの仕事です。
And it’s our job to make that adventure ever more fruitful and enjoyable for as many people as possible.
ジレンマ
ですが、これまですべてが順風満帆だったかというと、そうではありませんでした。
Now at this point I’d like to tell you that it was all plain sailing but, of course, it wasn’t.

RAV4の人気が高まるにつれ、私たちはジレンマに直面したのです。
As RAV4 grew in popularity, we faced a dilemma.
最初はアウトドア志向の強いクルマでしたが、SUVセグメントが主流になるにつれ、RAV4は中途半端な存在になっていく恐れがあったのです。
We started out with a car with a strong outdoor personality...But as the segment matured around it, RAV4 risked becoming...middle of the road.
まるで反逆のロックスターのように、新たなジャンルを切り拓いたが、それがメインストリームになってしまい埋もれてしまった。
Like a rebel rockstar, it had created a new genre of music...only to find itself in the mainstream.
我々は、豊田章男さんの「もっといいクルマをつくろうよ」という言葉の意味を、日々考え続けています。
Now we talk a lot about Akio Toyoda’s mantra of “making ever-better cars”...
重要なのは、どんなクルマであれ、愛されるための明確なストーリーを持っていることだと思うのです。
Now I believe the key to achieving this...is that every product should have a clear and honest story...
たとえばランクルでは、世界中の人々から寄せられる強い信頼であり、ハイラックスチャンプでは、東南アジアの人たちにより自分らしい暮らしを届けることであり、タコマと4ランナーが、アメリカにもたらした心躍る日常やbZ3Xが中国に届けた上質な暮らしまで。
From the trust that Land Cruiser represents to people all over the world...To the personalization that Hilux Champ offers people in Southeast Asia...From the ultimate excitement of the Tacoma and 4Runner in the US...All the way to the sophistication of the bZ3X in China...

それぞれが各地の暮らしに寄り添ったレクリエーショナルビークルの解釈であり、その結果世界中のお客様に愛していただけたのです。
Each is an honest, yet different interpretation of a recreational vehicle...and each has a distinct place in the hearts of our customers around the world.
だから5代目の開発時は、RAV4の長所を生かし、日常の冒険心を駆り立てるものにしようと決断しました。
So when it came to developing the 5th generation, we made a conscious decision to play to its strengths...Everyday Adventure.

新しいTNGAプラットフォームが、それを可能にしてくれました。いっそうラギッド(武骨なもの)になりつつ、日常的な使いやすさも配慮できたのです。
The new TNGA platform enabled this move...and allowed us to make it more rugged, while at the same time maintaining its accessibility.
だからこそこのRAV4は、かつてないほど多くの人に愛されました。今では180の国と地域で販売され、この30年間で累計販売は1,500万台。走行距離の合計は、なんと地球6,000万周。
And it’s safe to say, it’s been more successful than ever...The RAV4 is now sold in 180 countries and regions...In 30 years that’s 15 million units...driven 60 million times around the globe...
世界中のユーザーが、自分たちなりに楽しみ方を拡げてくれたのです。
Our customers embraced an idea, and they made it their own.