
6代目RAV4、世界初公開。クロスオーバーSUVというジャンルを開拓し、世界中にクルマの楽しさを提供してきたRAV4が、Areneも取り入れ、さらに進化した。(数字は開発中のもの)
大胆で力強く、ワクワクしちゃう楽しさ
6代目となる新型RAV4では、可能性をさらに広げようと思います。
So with the all-new 6th generation RAV4, we wanted to extend the opportunities even further...
より自信に満ち、あらゆる用途に対応でき、より効率的かつ、もっとダイナミックに、さらに人や社会とますますつながっていく…。
A RAV4 that was even more confident in its abilities...A RAV4 that was even more versatile...More efficient...More dynamic...And more connected...
さぁ皆さん、人生という冒険をもっと楽しんでください。
Ladies and gentlemen, the adventure that is life, continues...
これが新型RAV4です。どちらのRAV4がお好みですか?
The all-new RAV4! So which do you prefer?

さっき「自信に満ちた」と言ったのは、デザインではRAV4の大胆で力強く、かつ、ワクワクしちゃう楽しさを表現したことです。
Now when I said it was about "confidence in its abilities"...The design is there primarily to express the bold, strong...yet fun personality of the RAV4.
そして、見た目だけじゃなく、中身の基本性能も大事ですよね。
And it’s also about confidence in the fundamentals...
ステアリング、コーナリング、ブレーキ性能やトルク、パワーの伝達からボディ剛性に至るまで、より正確な運動性能を叶えるため、すべてを改良しました。
From steering...to turning to braking...from torque and power delivery...to body rigidity...
all have been improved for more precise dynamics.
特に力を入れたのは、新型RAV4は悪路走破性がさらに向上したことです。
And critically, the new RAV4 will have increased capability on rough roads...
必要なときに、必要な場所にトルクを…。それでいてサスペンションがよりスムーズに。オンロードでの静粛性はさらに高まったのです。
Torque where it’s needed, when it’s needed...Yet at the same time the suspension is smoother and the interior is quieter on-road.
それだけではないですよ。
And the dynamics don’t end there...
世界で最も効率的なPHEVシステム
実はRAV4は1996年以降、電動車のパイオニアなのです。
Since 1996, RAV4 has been a pioneer in electrification.
RAV4の使命は、電動車を世界中の多くの人に届けること。
And its mission remains to bring electrification to the majority.

高効率ハイブリッドシステムに加え、人気のRAV4 PHEVもレベルアップ。
In addition to the highly-efficient hybrid powertrain, the popular plug-in hybrid has been taken up a level.
新たな大容量バッテリーを搭載。世界で最も効率的なPHEVシステムになりました。
With new high-capacity batteries, this is the world’s most efficient PHEV system.
EV航続距離は50%伸び、電気だけで最大150km走れ、さらにDC急速充電も追加され、自宅で充電するにせよ、移動中に充電するにせよ、多くの人にとって移動の大半はゼロエミッションになるのです。
It’s got…50% longer EV range...Up to 150 kilometers on electricity alone...As well as new DC fast charging...So whether you charge at home or on the move...the majority of journeys for the majority of people can be zero emission...
さらに長距離移動するときは、フル充電で燃料満タンのPHEVなら、総航続距離はなんと1,350km以上。
And when you need even longer range...a fully charged, fully fueled PHEV can give you over 1,350 km of total range...Wow!
また、家から遠く離れるほど、持っていきたいものも増えますよね。ラゲッジスペースも広くなり、さらに豊富な収納のおかげで、より多用途に使えるようになりました。
Now, the further you go away from home, the more you want to carry with you...There’s more luggage space...And it’s more versatile...With a wealth of storage accessories...
ゴルフバッグなら、なんと7個も!
サーフボードなら15枚も積めちゃうんです!
相撲レスラーだって何人か…(笑)
You can carry...
7 golf bags...
15 surf boards...
Or perhaps even a couple of sumo wrestlers...
みなさんも好きに楽しんじゃってください!
Whatever takes your fancy!
もし荷物が全部収まらない場合、電動車モデルは3,500ポンドもの牽引能力を有しています。
And if you can't fit everything inside...electrified models now offer 3,500 lbs of towing capacity.
こんなに運べちゃうなんて、サイコーですね。
Now being able to take even more stuff with you...is great.
ユーザーにとってはいいですが、デザイナーには悩みがありました。
However...it’s not always great for us as designers!
荷室を広くすると、どうしても平板に見えてしまう…。だからこそリアの張り出しを強調するアイデアを出しました。
But thanks to the tapered cabin architecture, together with a more vertical back window...

よりダイナミックなスタイルにしながら、使い勝手も向上させたのです。
We’ve increased versatility while still making the car more dynamic!
たくましい後ろ姿を見れば、その狙いはうまくいったと言えるでしょう。
And looking at the athletic rear stance, I’d say we achieved that goal.
さらに、それぞれのグレードの特徴を際立たせました。フロントデザインは明確に違いがあります。
Going one step further, each grade now has its own distinct character...The front design is clearly differentiated...

「アドベンチャーグレード」には、より大きなタイヤ、オーバーフェンダー、マルチテレインモニターなどが装備されています。
And the Adventure grade will have bigger wheels, overfenders, a multi-terrain monitor...and much more.

GR SPORT
さて、ここで終わりでもいいのですが、ステージ上にまだスペースがあることにお気づきですか?
Now just finishing there would be more than enough, but you may have noticed there’s an extra space on the stage...
レクリエーションといっても、もっと違った楽しみ方もありますよね。
Because we know there are certain people who interpret recreation in another way...
皆さん、新型RAV4 GR SPORTの登場です。
Ladies and gentlemen, the all-new RAV4 GR Sport!

GRの使命は、サーキットで鍛えた技術を市販車に搭載することです。だからこそ、GR SPORTは、大幅に設計しなおしたのです。
The GR development team has a mission to take technology from track to street...And the GR Sport is extensively re-engineered...
開発には7万時間を費やし、下山のテストコースで徹底的に性能を鍛え上げたのです。
In total, 70,000 hours have gone into the development, putting the car through its paces at our new Shimoyama testing facility.
よりワイドに、より低く、同じRAV4とは思えないほどです。
It’s wider, it’s lower...it looks like a whole new car...
パフォーマンスダンパーや、軽量ホイール、高い剛性を備えています。
It’s got performance dampers, lightweight wheels, and higher rigidity.

新しいPHEVシステムと組み合わせると、320馬力を発揮できるまでになりました。
And when paired with the new PHEV system, you’ve got 320 horsepower behind you!
新グレード「GR SPORT」により、RAV4はお客様の楽しみをさらに拡げていくのです。
So...with the new GR grade, we believe the RAV4 will continue to lead in choice and opportunity.
トヨタがSDVで目指すもの
しかし、それだけでは終わりません。
And it doesn’t end here...
ここにあるクルマたちはお客様だけではなく、我々トヨタにとっても新たな冒険になります。
These cars are not only a new adventure for our customers, but also a new adventure for us as a company.
なぜなら自動車業界の次のパラダイムシフトは、ハードだけではなくデジタルで起こっているからです。
As we all know, the next paradigm shift for the automotive industry is not just physical...but also digital.
トヨタのSDVへの挑戦はRAV4から始まっていくのです。
And RAV4 marks the start of our journey in building software-defined vehicles.
皆さんがSDVと聞いて、真っ先に想像するのはエンタメのことでしょう。それは間違いなく大きな部分です。
Now I think for many people here, the first thing you think of when I say “software-defined vehicle” is entertainment. And make no mistake...that’s a big part of it.
しかし、アキオさんが「SDVの目的は何か」と問われたとき、彼の答えは明確でした。
But when Akio Toyoda was recently asked what the definition of an SDV was, his answer was crystal clear...
「いちばんの目的は、悲しい交通事故をゼロにすること」だと答えたのです。
It’s first and foremost a path to zero traffic accidents.

これは2018年に始まった物語であり、Woven by Toyotaのミッションの一つは、モビリティのためのまったく新しいソフトウェアプラットフォームを構築することでした。
Now this journey began in 2018...when the threads of Woven by Toyota were established. One of the team’s tasks was to build a completely new software platform for mobility...
その結果、生まれたのがAreneです。
And the fruits of their labor...is Arene.
新型RAV4は、Arene実現の第一歩であり、クルマがお客様と一緒に成長していく、その道を切り拓いていきます。
The new RAV4 is the first step in Arene's deployment...paving the way for a vehicle that grows together with our customers.

学習し進化し続けることによって次世代のToyota Safety Senseは、ビッグデータも活かし、より一層安全なドライブをサポート。
Benefiting from advanced learning and updating capabilities...the next generation Toyota Safety Sense can now learn from big data...to make you even safer...
そして、安全性が高まるからこそ、エンタメ領域でも新たな体験の可能性が生まれるのです。
And every step we take towards increased safety will allow us to develop new opportunities in infotainment too.
直感的なAI音声エージェントを備えた新マルチメディアシステムは、これからのデジタルカスタマイズのキャンバスになっていく。
The new multimedia system, with an intuitive AI voice agent, is a canvas for future digital customization.
安全とエンタメは両輪の関係なのです。
Safety and entertainment...hand in hand.
いつだって近くにいてくれるクルマ
皆さん、人生とはまさに冒険です。
Ladies and gentlemen, life truly is an adventure.
新型RAV4ファミリーは、その冒険をさらに楽しいものにするでしょう。
And we believe this new RAV4 family will be an essential part of enhancing that.
なぜならRAV4は、あなたにどんな運命が降りかかろうとも、また、あなたがどんな人生を歩もうとしても、いつだって近くにいてくれるからです。
Because whatever life throws at you, or whatever you throw at life, RAV4 will be there by your side.
あなたの人生には、たくさんの楽しい冒険が待っているでしょう。
Here’s to a million more everyday adventures!

新型RAV4の日本での発売は2025年度内を予定している。
*写真はプロトタイプモデル。「ADVENTURE」は、北米仕様の「Woodland」。