ジャパンモビリティショー2025、トヨタの4ブランドが各展示に込めた想いを3回に分けて紹介。第2回は、サイモンCBOがレクサスの革新について語る。
6輪だけではない多様なコンセプト
サイモンCBO
より多くのお客様が、新しいカタチや価値観を求めています。しかし同時に、お客様は多様性をも求めています。フラッグシップにおいても。
But our customers... are also looking for variety even at the flagship level.
このセグメントにおいて、人々は、ひとつのカタチのクルマだけを求めているのではありません。特に、グローバルの観点では。
Because the reality in this segment now, is that people no longer aspire to just one type of car especially when viewed from a global perspective.
私たちはこうも思います。エモーショナルな運転体験も、価値観の中心にあり続けるものだと。
We as a brand believe that the emotional side of driving will always remain. The Lexus Sport Concept is a chance to discover complete immersion.
レクサス スポーツコンセプトは、そんな“没入体験”を味わうチャンスとなります。
The Lexus Sport Concept is a chance to discover complete immersion.
五感のすべてに訴えかけ、まるでこれまでに体験したことのないような感覚に触れられるのです。
An experience that engages all the senses in ways never experienced before.
そして、LS クーペコンセプトではあらゆる最高の体験を楽しみたいという想いに応えます。
And the LS Coupe Concept answers the wish to have the best of everything.
このクルマは二律双生の発見を狙い、ドライバーは走る楽しさを、同乗者は後席でくつろぐ喜びを発見できる、そんなクルマです。
"The ability to discover duality a car that is as fun for the driver as it is for the passenger."
相反するものの調和こそが、レクサスの真骨頂なのです。
A balance of contradictions that has always been Lexus's forte.
レクサスのフラッグシップ群として、これらのモデルが、ブランドを未来へと導きます。
As Lexus's flagship series these vehicles form an arrowhead to lead the brand into the future.
未来とは、自分自身のラグジュアリーライフスタイルを発見することのできる場所。そして、ライフスタイルはさまざまな要素から成り立っていくことになるでしょう。
A future where you can curate your own luxury lifestyle. "And it's becoming clear that that future lifestyle will require many components."
レクサスは創業以来、プロダクトとライフスタイル体験を融合させてきたブランドです。
Since its founding Lexus has fused product with lifestyle experiences.
36年の間で、あらゆることに挑戦できることを示しながらも、唯一無二のレクサスであり続けてきました。多様性に支えられてきたブランドです。
In just 36 years the brand has shown that it can set its mind to anything yet remain uniquely Lexus. A brand strengthened by variety.
そして私たちが思い描いている未来のレクサスは、クルマづくりだけに留まりません。
"And the future we envisage for Lexus is not just about creating cars."
都市の中心では、スペースに対する制約が一層強まっています。
City centers are seeing ever greater restrictions to space.
そこで私たちは、LS コンセプトのエッセンスを、自動運転のパーソナルモビリティへと進化させることはできないだろうかと考えました。
"What if we took the essence of the private space we created in the LS Concept and put that into an autonomous one-person format."
仕事からプライベートまで、陸のモビリティとインフラがシームレスにつながります。
Seamlessly connecting business and pleasure mobility and infrastructure on land.
そして、その先にある次なる舞台は、海と空です。言い換えれば、360度のモビリティです。
And taken one step further to its logical conclusion sea and air In other words 360 degrees of mobility.
陸だけでなく、空と海でもラグジュアリーを
サイモンCBO
移動が、陸上だけに縛られなくなる時が来るでしょう。レクサスブランドの可能性は計りしれません。
We can foresee a time when we will no longer be tethered to roads. And the potential in broadening the horizons of the Lexus brand is immense.
トヨタグループとして、Joby(Joby Aviation)と長年協業を続けてきました。
For many years we have been working with Joby.
スムーズで静か、快適で効率的だけではありません。自由という新しい価値をもたらします。
Not just because their personal air mobility is smooth, quiet, and efficient.
But because of the freedom it will allow us to discover.
どこで、どのように暮らすかを根本的に変えていくことができる、完全に自立した、ラグジュアリーな生活を、オフグリッドで可能にします。
Fundamentally changing where and how we live. Enabling people to discover an independent and luxurious life off-grid fully self-contained.
その技術は、空の上に留まりません。プライバシーと冒険の両立を、海の上でも実現できたらどうでしょうか。
And the ability to escape is not only limited to the air. What if we could bring both privacy and adventure to seafaring.
真のエスケープを実現する自動操船カタマラン。
An autonomous catamaran that allows you to discover true escapism.
さまざまな空間を、多様なモビリティがつなぎ合わせていく世界です。都市とそこに息づくブランドスペースが、多次元的な生活への扉となります。
Different spaces, connected by different solutions With our cities and our brand spaces standing as gateways... to support and enable a multi-dimensional way of living.
お客様のために革新し続けるブランドへ
サイモンCBO
ラグジュアリーとは、常にリードし続けること。そして、それは革新の連続でもあります。お客様一人ひとりがひとつのブランドだと、レクサスは考えています。
Ladies and gentlemen, luxury is leadership and the leading edge of luxury is forever evolving. At Lexus we believe that everyone is their own brand.
私たちは、これからもお客様とともに歩み、お客様が新しい視点で世界を見つめることを目指します。
We pride ourselves on being eye to eye with our customers. And we want to help them see the world through new eyes.
無限の可能性を拡げながらも、いつでも自宅にいるような、そんな発見へと。
To discover limitless new horizons yet still feel at home.
ありがとうございました、引き続きショーをお楽しみください。
Thank you very much and please enjoy the show!
スピーチを終えたサイモンCBOに「レクサスブースの来場者には、何を感じてほしいですか?」と質問すると、「今までにない何かを見つけてほしい(discover something new)」という答えが。
次のページでは、スピーチで紹介された各車両について紹介。会場で実物を見れば、あなただけの“今までにない何か”も見つかるはずだ。